َ

‏روبوت‬ يقوم بصف الحجارة أثناء البناء


الروبوتات غزة كل المجالات بما فيها مجال الهندسة بمختلف فروعها من معمارية أو مساحية أو إنشائية .. فاصبحنا اليوم نشاهد أجهزة مساحية تقوم بعملية مسح غاية في الإتقان و الدقة دون تدخل من أحد،و في ميدان الهندسة الإنشائية و منذ مدة ليست بقصيرة يقع تطوير روبوت يعمل على صف الحجارة أتناء عملية البناء.
شركة  SAM بدأت للتو العمل على وظيفة جديدة في وظيفة البناء، ولكنها يجتذب الكثير من الاهتمام. SAM، هو الروبوت التي يمكن وضع ما يصل إلى 3000 طوب في اليوم الواحد، حوالي خمس مرات أكثر من رجل أو امرأة، وفقا لمخترعها. و ينتظر أن يخلق الروبوت تورة  في مجال البناء.


Add Your Comments

Disqus Comments

Site Description

Site Archi-new is a huge contains software and cutlets waged architecture content directed to each engineer in the world is a site that connects people with innovative designs helping them share their creativity and visualization across the globe. We offer you with wide range of designs related to architectural layout, furniture models, interior designs, landscapes, outlook and blocks.
Archi-new is an advanced professional platform to interact and excel with, offering a wide range of high quality autocad utility areas like architecture, interior and product designing, 3D drawing, building plan, blocks, electrical, furniture, landscaping, machinery, structural details, 3D images, symbols and urban designs. Catering to more than 100 such categories to begin with, Archi-new is just starting out and Enjoy!

Site Archi-new is a huge contains The largest site for AutoCAD files free Dwd, fichier Cad, dwg trueview.