َ

أعلى ناطحات السحاب في العالم العربي

أعلى ناطحات السحاب في العالم العربي 

يزداد الإستثمار في القطاع العقاري في العالم العربي بشكل ملحوظ في الفترة الأخيرة، يصحبه زيادة كبيـرة في عدد الأبراج العمــلاقة أو ما يسمى بـ“ناطحات السحاب”. وتتصدر كل من السعودية و الإمارات لائحة  الإستثمارات في هذا المجال.
و يأتي على رأس قائمة ناطحـات السحاب العربية ، برجين من أكثر الأبراج شهرة في العالم ، و هما برج “خليفة” في مدينة دبي الإماراتيـة (أطول برج في العالم حاليا) ، يليـه  ” أبراج البيت ” الموجود  في مدينة ” مكة المكرمة ” .. مع العلم أن 
و إليكم التقرير عن أطول عشرة أبراج في العالم العــربي :



Add Your Comments

Disqus Comments

Site Description

Site Archi-new is a huge contains software and cutlets waged architecture content directed to each engineer in the world is a site that connects people with innovative designs helping them share their creativity and visualization across the globe. We offer you with wide range of designs related to architectural layout, furniture models, interior designs, landscapes, outlook and blocks.
Archi-new is an advanced professional platform to interact and excel with, offering a wide range of high quality autocad utility areas like architecture, interior and product designing, 3D drawing, building plan, blocks, electrical, furniture, landscaping, machinery, structural details, 3D images, symbols and urban designs. Catering to more than 100 such categories to begin with, Archi-new is just starting out and Enjoy!

Site Archi-new is a huge contains The largest site for AutoCAD files free Dwd, fichier Cad, dwg trueview.