َ

باحثون من إيطاليا يختبرون إضافة الألياف لإنتاج خرسانة مستدامة

 باحثون من إيطاليا يختبرون إضافة الألياف لإنتاج خرسانة مستدامة   
إنه موجود حولنا في كل مكان، غير مرئي، لكنه أصبح مادة رئيسية للبحث.
"انزو مارتينيلي، مهندس مدني، جامعة ساليرنو، منسق المشروع، يقول : “الكونكريت من المواد الأكثر إستخداماً في البناء في كافة أنحاء العالم . في أوروبا فقط، ننتج متراً مكعباً من الخرسانة للفرد الواحد”.
في جامعة ساليرنو، الباحثون المشاركون في مشروع أوربي عن مكونات الخرسانة العادية المتكونة من الماء والإسمنت مع إضافة نوع من الركام، يدرسون إمكانية إضافة الألياف الصناعية 
المعاد تدويرها لإنتاج مادة أكثر استدامة.
انزو مارتينيلي يضيف قائلاً: “ نعمل على إمكانية تقليل كمية الألياف الصناعية المضافة إلى الخرسانة واستبدالها بالألياف الصناعية المعاد تدويرها. نحاول أن نفهم كمية الألياف المعاد تدويرها التي يمكن إضافتها إلى الخرسانة مع الحفاظ على عامل الجودة والمرونة ذاته”.
هنا يتم إختبار الخرسانة التجريبية الممزوجة بالمواد المعاد تدويرها.
الخرسانة تعرض إلى الضغط والسحب والتكسير لفهم ما يحدث لها إن تعرضت إلى ظروف قاسية. "
كان مقتطف من هذا الفيديو الرائع 





Add Your Comments

Disqus Comments

Site Description

Site Archi-new is a huge contains software and cutlets waged architecture content directed to each engineer in the world is a site that connects people with innovative designs helping them share their creativity and visualization across the globe. We offer you with wide range of designs related to architectural layout, furniture models, interior designs, landscapes, outlook and blocks.
Archi-new is an advanced professional platform to interact and excel with, offering a wide range of high quality autocad utility areas like architecture, interior and product designing, 3D drawing, building plan, blocks, electrical, furniture, landscaping, machinery, structural details, 3D images, symbols and urban designs. Catering to more than 100 such categories to begin with, Archi-new is just starting out and Enjoy!

Site Archi-new is a huge contains The largest site for AutoCAD files free Dwd, fichier Cad, dwg trueview.