َ

برنامج محاكاة و تعليم القرأءة على مسطرة الميزان

برنامج محاكاة و تعليم القرأءة على مسطرة الميزان

جهاز الميزان "niveau de chantier" أو "Level" من الأجهزة الضرورية للأعمال المساحية والمشاريع الحيوية حيت يعتمد عليها المهندس المساح في كثير من الأعمال. استخدامه سهل مقارنة بالأجهزة المساحية الأخرى .
و تصنف أجهزة الميزان من حيث الدقة إلى ثلاثة أصناف:
1- أجهزة دقيقة: وفيها تكون فقاعة التسوية حساسة جدا كما تكون قوة التكبير عالية ويستخدم هذا النوع في أعمال المسح الجيوديسي والأعمال التي تتطلب دقة عالية.
2- أجهزة متوسطة الدقة: وهي أقل دقة من الصنف الأول ويغلب إستخدام هذا النوع في معظم المشاريع الهندسية.
3- أجهزة منخفضة الدقة: ويصنع هذا النوع من الأجهزة خصيصا لأغراض التسوية التقريبية كما هو الحال في مشاريع الأبنية المحدودة ولحالات التسوية على مسافات قريبة.


و بغيت التقرب من هذا الجهاز أكتر أقترح عليكم برنامج محاكاة و تعليم القرأءة على مسطرة الميزان Level مفيد جدا خاصة للطلاب المبتدئين .  Level E Staff Meter برنامج لا يحتاج إلى تتبيت و لا يحتاج أيضا إلى شرح .



Add Your Comments

Disqus Comments

Site Description

Site Archi-new is a huge contains software and cutlets waged architecture content directed to each engineer in the world is a site that connects people with innovative designs helping them share their creativity and visualization across the globe. We offer you with wide range of designs related to architectural layout, furniture models, interior designs, landscapes, outlook and blocks.
Archi-new is an advanced professional platform to interact and excel with, offering a wide range of high quality autocad utility areas like architecture, interior and product designing, 3D drawing, building plan, blocks, electrical, furniture, landscaping, machinery, structural details, 3D images, symbols and urban designs. Catering to more than 100 such categories to begin with, Archi-new is just starting out and Enjoy!

Site Archi-new is a huge contains The largest site for AutoCAD files free Dwd, fichier Cad, dwg trueview.